Pe locuri, fiti gata, pedalati!

Așa a luat startul de la Academia de Poliție din Băneasa “Prima evadare”, ediția 2015. Peste 3.000 de concurenți, de două ori mai multe roți, având 55 de km de parcurs, linia de final situându-se la Complexul Astoria din Snagov.

prima evadare

Oameni de toate vârstele, de la tineri de liceu până la oameni de vârsta a treia, părinți cu copii, dar și echipe de 7-8 membri, compuse din angajați ale unor firme din domeniul bicicletelor, au luat startul la competiție. Vremea a ținut cu ei, timpul era perfect pentru o astfel de plimbare.

Competiția de biciclete îți oferă vizual ceva specific: multitudinea de culori. Și credeți-mă, când trec pe lângă tine 3.000 de bicicliști, cu tricouri colorate, imprimate cu reclame la diverse băuturi energizante, anvelope sau chiar mărci de biciclete, chiar dacă nu au o viteză foarte mare pentru că erau abia la început, nu mai știi la care să te uiți.

Important în această competiție și în general în aceste evadări din “urban” este spiritul de colegialitate. Nefiind contra cronometru, în acest fel se naște colegialitatea, dacă vezi pe cineva că s-a oprit te oprești să-i dai o mână de ajutor. Câstigă spiritul de echipă, pentru că de cele mai multe ori nu cunoști persoana pe care o ajuți.

“Prima Evadare” dă startul sezonului în care lași orasul, te sui pe bicicletă și pedalezi în zone verzi, cu păduri, aer curat, departe de poluare, mașini, zgomote de claxoane, spre locuri unde nu există semafoare sau trafic prea aglomerat. Este o ieșire din cotidian, o relaxare în weekend, un mod de a-ți umple bateriile, de a cunoaște alți oameni cu aceeași pasiune, de a-ți face noi prieteni.

În același timp, prin astfel de activități, se atrage atenția și celorlalti participanți la trafic de existența bicicliștilor. Parcurile din București au benzi speciale pentru biciclete, piste separate sunt și pe anumite bulevarde, e adevărat, însă în număr mic față de numărul total al străzilor sau comparativ cu numărul posesorilor de biciclete. Nu ne putem compara cu țări ca Olanda unde străzile sunt împărțite între pietoni și bicicliști de peste 100 de ani, dar un traseu  Nicolae Grigorescu – Mihai Bravu – Ștefan cel Mare – Floreasca – Șoseaua Nordului poți să-l faci pe pista de bicicletă. Și de acolo, în Herăstrau îți poți continua parcursul pe pistele special amenajate.

Revenind la “Prima Evadare” 2015, la finish nu ne aștepăm ca participanții să fie prea curați, traseul fiind ales astfel încât să pună la încercare calitățile bicicletelor și experiența off-road a posesorilor, însă cu siguranță vor simți adrenalină și plămânii oxigenați pe traseu.