Despre Apocalipsa

Faptul că trăim vremuri tulburi nu mai este o noutate. Se vorbeşte, din ce în ce mai des, despre pericolele chip-urilor, a războiului şi despre impactul îndepărtării oamenilor de credinţă. Ce spune, însă Apocalipsa, ultima dintre cărţile Noului Testament, dar şi una dintre cele mai disputate ale Sfintei Scripturi?

sky_sunset_nature

Analizând “la rece”, conform Comentariului la Apocalipsă al lui Savva Agouridis – profesor de Teologie la Facultatea din Tesalonic:

Este o carte de aşa-numită exegeză, adică tratează scrierea din mai multe puncte de vedere: istoric, lingvistic, semnatic şi altele

Apocalipsa este o carte controversată, nu doar pentru cei din afara Bisericii – iar în această categorie intră chiar şi regizorii de filme “apocaliptice”, ci chiar şi pentru practicanţii ortodocşi, care intră într-o adevărată febră a Apocalipsei. Aceasta constă tocmai în identificarea, în orice moment sau ocazie, împlinirii unui semn apocaliptic, de plinire a vremii.

La diferitele mode ale timpului, care spun că sfârşitul lumii va fi la nu-ştiu-ce-dată, cum s-a întâmplat de mai multe ori în istoria omenirii, avem un singur răspuns: acest sfârşit va veni, a fost prevestit de Mântuitorul, Care, de asemenea, a spus că nu ştie nimeni când va veni, ci numai Tatăl Cel din ceruri.

E bine de ştiut că Apocalipsa a fost scrisă în primul secol după Hristos de către Ioan – nu există, totuşi, dovezi clare că a fost chiar Evanghelistul Ioan. Timpurile pentru creştini erau foarte grele, ei erau obligaţi să îl cinstească pe împăratul roman ca pe un zeu, erau constrânşi să mănânce carne din cea oferită zeilor ca jertfă – ceea ce contravenea principiilor creştine. De aceea, Ioan încearcă să le ofere creştinilor din vremea sa acea motivaţie suficientă pentru ca ei să rămână puternici în credinţă, şi anume argumentul că împăratul nu este atotputernic, ci Hristos, împăratul ce domneşte peste cei vii şi peste cei morţi. De altfel, imaginea Judecătorului suprem, care lansează mesaje de alarmă către cele 7 Biserici istorice  – de căinţă şi întărire, predomină în toată cartea nou-testamentară.

 Inevitabil, subiectul include şi chestiuni actuale, care stârnesc proteste şi reacţii vii din partea unor creştin-ortodocşi: actele biometrice (carte de identitate, permis auto, carduri de sănătate). În mod clar, ele trebuie privite cu reticenţă – în special din cauza accesului facil sau îndoielnic la baza de date cu informaţii dar, prin intermediul radiaţiilor ce pot fi generate de aceste acte biometrice, se poate modifica şi starea internă, sufletească a omului. În această privinţă, fenomenul mai trebuie analizat. Dar oare acest fenomen al radiaţiilor şi al interceptării, al controlului permanent, nu este prezent de câţiva ani, prin intermediul telefoniei mobile? Antenele, telefoanele mobile, reţelele Wi-Fi, aparatele electro-casnice – nu sunt, oare, generatoare de radiaţii?

 Un reportaj difuzat de o televiziune din Rusia anunţa că americanii stau la coadă pentru chip-uit. Însă, această informaţie pare cam “îmbrobodită”.

După cum spunea şi un profesor român de teologie: nu îmi place să văd o terie a conspiraţiei peste tot în jurul meu. Nu pun la îndoială că ar exista peste tot – în lume, în ţară, în jurul nostru. Dar cum să cred că principala noastră problemă este masoneria – chip-urile – apocalipsa, când eu nu pot scăpa de neputinţele mele duhovniceşti, de păcatele mele, nu mă pot ridica la un nivel duhovnicesc atât de înalt precum mi-aş dori? … fiecare îşi poate răspunde singur la această întrebare (dacă vrea).

*Următoarea întâlnire va avea loc marţi, 17 martie, la Biserica Sf. Ilie Tesviteanul din carterul bucureştean Sălăjan, de la ora 18:00. Aceasta va avea ca temă: “Metode alternative de tratament şi vindecare: Bioenergie, tehnica reiki, etc.“.

Foto: AllFreeDownload